Klaver afslapning

Moesgaard – kelternes historie

Vi er kommet til Århus for at se den aktuelle særudstilling om kelternes.

Meget fint og vi lærte bl.a. at kelternes var udbredt meget længere nede i Europa end vi var klar over.

Langsom brunch

Vi har ikke hentet morgenbrød, men ristet nogle af de boller vi havde med.

Escape spil

Randbøldal (Michaels farm)

Midt i Randbøldal (hvilket ikke siger specielt meget) ligger en camperplads.

Vi har været her før, hvor vi blev begejstrede for den og synes den var hyggelig.

Michael er meget hjælpsom og det er stille og fint her.

Sara studerer flittigt. Hun er allerede foran planen så det giver overskud til at nå endnu mere.

Ballebinde købmandsgård

Efter vandretur kørte vi 5 min hen til Bindeballe købmandsgård.

Det en tidslomme og samtidig et ret hyggeligt og sjovt sted. Kan varmt anbefale at køre en omvej for at komme forbi og se det.

Vi fik en lækker frokost, selvom vi kom sent, så havde de lidt tilbage. Der var meget tryk på med mange gæster, men det lykkedes at finde et bord med plads til os og fin ro til vores frokost. Bahefter kiggede vi på butikken inden turen gik videre op til Michaels farm.

Vejle ådal – vandretur

For et års tid siden var jeg forbi her sammen med min kollega Karsten. Vi fandt en god passende vandretur. Sara læste til eksamen i bilen imens.

Middelfart marina by night

Middelfart

Jeg nåede at være hjemme mindre end tre kvarter. Katrine og Sara havde pakket bilen, så jeg skulle bare kaste mit tøj ud på min hylde (det gjorde Sara faktisk) og så fylde vand og sprinklervæske på bilen. Så var vi afsted 18.05

Turen gik fint med til omkring Slagelse. Der var et par uheld på motorvejen, så det gik langsomt frem til Storebæltsbroen.

Sara kørte og gjorde det meget fint.

Lige over broen spiste vi aftensmad og derfra gik turen videre over Fyn til Middelfart. De første to steder havde ikke plads, men tredje mulighed lykkedes.

Så nu holder vi her.

Weekendtur til Jylland

Planen er at nyde et par dage og så tage Sofie med retur til Sjælland.

Der bliver slappet på bagsædet.

GPS-kort

Når vi laver fotobog, så har vi ofte haft et kort med hele turen på den første side. Det har vi hentet fra google med lidt besvær, det er nu blevet til stort besvær, idet google har fjernet den mulighed;-(

Jeg har fundet den gps-tracker frem, som vi brugte inden vi gik over til google. Den er nu kommet til ære og værdighed igen og har fået en plads i den nye bil. Så nu kan vi igen få kort over turen med i vores fotobøger. Det krævede lidt at få det gamle program op at køre, men det ser ud til at fungere fint nu.

Det giver et rigtig godt overblik over turen og er hyggeligt at have i fotobøgerne når vi kigger tilbage og skal se hvilken vej vi egentligt tog på en bestemt tur.

Fulltofta Naturcentrum

Vi havde fundet et fint sted at gå en tur inden vi skulle vende næsten hjemad. Det viste sig hurtigt at vi havde samme ide da vi var afsted sidst (i efterårsferien) så vi tog en af de andre ruter og glædede os over at det var et dejligt område vi nu besøgte igen.

Efter turen kørte vi til Malmø, hvor vi handlede til ugen og fyldte bilen med Diesel inden vi kørte hjem.

Irsk kaffe

Endnu en ferieklassiker

Hörby

Vattenriket (Kristianstad)

Dagen startede langsomt med brunch. Morgenbrød fra det lokale konditori. Lækkert.

Kristianstad ligger midt i et stort område med søer, eng og åer. De har lavet et meget flot Naturum meget tæt på byen, hvor man tydeligt fornemmer begge dele.

Efter vandreturen fik vi frokost og derefter en tur ind og se den flotte kirke. Byen er anlagt af Christian IV. Så kirken er fra 1600 tallet – ish.

Bagefter gik vi en lille tur rundt i byen og igennem en fin park tilbage til bilen inden vi smuttede forbi Willys for at købe lidt aftensmad.

Andesandwich

Sikker turklassiker

I Kristianstad

Kullen

Efter en overnatning på vores “vanlige” campingplads ved Kullen gik turen ud til spidsen. Her parkerede vi bilen og gik en tur.

Vi mindedes da vi var her sidst, hvor vi sammen med pigerne gik en tur på 17 km, med så mange højdemeter at det mere lignede en tur på 23 km. Godt klaret.

Vi mindedes også at Sofie blev ret syg mens vi var der, og vi endte med at køre hjem igen.

Denne gang nøjedes vi med en lidt kortere vandretur.

Ladonia

Vi er kommet til Sverige og er kørt lidt nordpå til sydsiden af Kullen. Her har vi fundet en vandretur ned til “Ladonia” som er en selvudråbt lilleput stat. Det stammer fra en kunstinstallation som den svenske stat og Lars (kunstneren) havde uenighed om. Så han endte med at erklære området for uafhængigt af Sverige. Kunstværket er større end man forventer og der er længere ned fra toppen til vandet, end man forventer.

Frokost stop

Vi er kommet til Sverige og kørt et lille stykke nordpå.

Nye rammer – nye billeder

Vi har skiftet en del af rammerne på trappen ud med nogle nye. Det er for at udvide det koncept vi har længere nede.

Før:

Det er kun den øverste trekant vi har udskiftet.

På vej til Århus

Jeg skal til Jylland i morgen på arbejde. Så i stedet for at skulle meget tidligt op, tager jeg forbi Sofie og Vilhelm til et kort besøg i aften. Total bonus hygge heldigt for mig.

Sidder på færgen og får samlet op på mails fra dagen.